swim

swim

swim

۱۰ نکته مهم برای درمان آکنه صورت

آکنه زمانی که فولیکول‌های مو با چربی پوست یا سلول‌های مرده مسدود شود، به وجود می‌آید. در دوران نوجوانی به دلیل تغییرات هورمونی پوست چربی بیشتری تولید می‌کند. این فرآیند به شکل جوش‌های سر سیاه یا سر سفید و یا حتی دانه‌های قرمز و ملتهب ظاهر می‌شود. ولی در افرادی که دارای پوست‌ چرب هستند هم به دلیل چربی بالا، آکنه در سنین مختلف بروز پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع پوست؛ من چه نوع پوستی دارم؟

یکی از نکاتی که در درمان آکنه باید در نظر داشت صبوری است. زمانی که درمان را آغاز می‌کنید ممکن است چند هفته زمان ببرد و یا حتی در ابتدای روند، پوست خود را در شرایط وخیم‌تری ببینید، ولی در ادامه بهبود پیدا می‌کند.

داروهای ضد جوش
درمان آکنه شدید

اگر جوش و آکنه صورت شما وخیم نیست، استفاده از کرم‌های مخصوص و شستشو دهنده‌های صورت که با خواص درمانی تولید می‌شوند، به دلیل دارا بودن بنزوئیل پراکسید و سالیسیلیک اسید برای درمان آکنه صورت مؤثر هستند. این محصولات ضد جوش در هر داروخانه یا مغازه معتبر فروش محصولات درمانی آرایشی و بهداشتی یافت می‌شوند. اگر جوش‌های صورت شما کم است و خودتان احساس می‌کنید که با درمان‌های سطحی قابل درمان هستند، حتماً این محصولات را خریداری کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که آکنه به دلیل بهداشت کم فردی بروز نمی‌کند و شستشو و اسکراب زدن بیشتر، باعث درمان آکنه صورت نمی‌شود و حتی می‌تواند شرایط را بدتر کند. باید از شوینده‌های ملایم و مخصوص پوست چرب و آب ولرم استفاده کنید و نهایتا دو بار در روز صورت خود را بشویید.

درمان آکنه شدید
در حالتی که آکنه صورت به نظر شدیدتر می‌آید و درمان‌های سطحی پاسخگو نیستند، باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. برای درمان آکنه‌های شدید معمولاً از داروهای آنتی بیوتیک استفاده می‌شود که با توجه به تجویز پزشک این داروها به صورت کرم، سرم، ژل و یا حتی داروهای خوراکی مصرف می‌شوند. توجه داشته باشید که داروهای قوی برای درمان قطعی آکنه حتماً باید زیر نظر پزشک مصرف شود. چرا که در غیر این صورت عوارضی مانند تکثیر بیشتر جوش‌ها و عفونی شدن آن‌ها وجود دارد و اگر دیر اقدام کنید، مجبور به درمان جای آکنه صورت نیز خواهید شد. چرا که آکنه شدید آثار عمیقی بر روی پوست از خود به جا می‌گذارند.

منبع:.digikala


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۴:۱۹:۳۱ | نویسنده : admin | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By nasrblog.ir:.